Vilkår og Betingelser
Generelt
Dette kjøpet er regulert av nedenstående salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Kjøpet gjelder matvarer og tilbehør som bestilles via www.kebabhus.no og leveres av Kebabhus AS, org.nr. 827 372 692. Bestemmelsene er i samsvar med forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.
Avtalen
Avtalen mellom kjøper og Kebabhus AS består av informasjonen kunden får i bestillingsløsningen på nettsiden www.kebabhus.no, eventuelt direkte kommunikasjon, samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid går direkte kommunikasjon foran salgsbetingelsene.
Partene
Selger: Kebabhus AS
Adresse: Nedre Strandgate 1, 6004 Ålesund
Telefon: 92296462
E-post: post@kebabhus.no
Organisasjonsnummer: 827 372 692
Kjøper er den person som legger inn en bestilling via www.kebabhus.no.
Priser
Prisene oppgis i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Totalkostnad inkludert tillegg og levering vises tydelig før bestilling fullføres.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende når bestillingen er mottatt. Ved tydelige skrivefeil kan avtalen annulleres dersom dette er åpenbart for kunden.
Ordrebekreftelse
Kunden mottar ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter bestilling. Kunden må kontrollere at bekreftelsen stemmer.
Betaling
Betaling skjer via Vipps eller kortløsning integrert på nettsiden. Ved kortbetaling kan beløpet reserveres ved bestilling.
Levering m.v.
Levering skjer innenfor Ålesund sentrum etter avtalt tidspunkt. Kunden kan også velge ‘Hent selv’ som leveringsmåte.
Risikoen for varen
Risikoen går over på kunden når bestillingen er levert eller hentet.
Angrerett
Angreretten gjelder ikke for matvarer da disse er lett bedervelige. Avbestilling må skje umiddelbart etter bestilling.
Undersøkelse av varen
Kunden skal kontrollere maten ved mottak. Eventuelle mangler må meldes fra om umiddelbart.
Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Mangler må meldes innen rimelig tid, og senest to måneder etter mottak. Ved forsinkelse må krav fremmes snarest.
Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
Kunden kan kreve oppfyllelse, heving eller erstatning ved vesentlig forsinkelse.
Kjøperens rettigheter ved mangel
Ved mangler kan kunden kreve retting, prisavslag eller heving, samt erstatning for økonomisk tap.
Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Ved manglende betaling kan bestilling annulleres. Ved uavhentet mat forbeholder vi oss retten til å belaste kunde med gebyr.
Garanti
Ingen særskilt garanti gis for matvarer, utover reklamasjonsrett etter kjøpslovgivningen.
Personopplysninger
Vi samler kun inn nødvendige opplysninger for å gjennomføre bestillingen. Data behandles konfidensielt.
Cookies
Vi bruker cookies for å sikre funksjonalitet i handlekurv og bestilling. Blokkering av cookies kan hindre bruk av tjenesten.
Konfliktløsning
Tvister søkes løst i minnelighet. Kunden kan kontakte Forbrukerrådet for bistand ved uenighet.